-
Aanvaarden jullie ecocheques?
Goed nieuws, want op vele items kunnen wij ecocheques aanvaarden. Ben je benieuwd op welke artikelen? Ontdek dan ons assortiment op onze pagina en gebruik ze in onze showroom in Drongen.
-
Kan ik mijn ecocheques online gebruiken?
Helaas kunnen we online geen ecocheques aanvaarden. Kom langs in onze showroom in Drongen-Gent om je digitale ecocheques te gebruiken.
-
Aanvaarden jullie consumptiecheques?
Ja, wij aanvaarden consumptiecheques in de winkel in Drongen-Gent op het volledige assortiment. Ontdek ons uitgebreide assortiment of kom je favoriete meubelen testen in de showroom!
-
Kan ik mijn consumptiecheques online gebruiken?
Nee, helaas kunnen wij consumptiecheques enkel in de showroom aanvaarden.
-
Kan ik items uit sale betalen met een cadeaubon?
Het is niet mogelijk een cadeaubon te gebruiken op artikelen in korting of waarop een actie lopende is. Wanneer een cadeaubon ingegeven werd in het winkelmandje, zal de korting vervallen.
Indien je toch heel graag met een cadeaubon items uit onze sale wil shoppen, kan dit in onze showroom te Drongen.
-
Kan in een cadeaubon en kortingscode combineren?
Neen, het is helaas niet mogelijk cadeaubonnen te combineren met een kortingscode.
-
Hoe kan ik mijn cadeaubon valideren?
Cadeaubonnen of giftvouchers van Livingdesign kunnen steeds ingewisseld worden in de showroom of op de webshop gevalideerd worden in het winkelmandje in het veld 'kortingscode'.
-
Hoelang is mijn cadeaubon geldig?
Cadeaubonnen zijn 2 jaar geldig en kunnen niet verlengd of terugbetaald worden.
-
Kan ik mijn cadeaubon voor meerdere bestellingen gebruiken?
Ja, je kan het bedrag van de cadeaubon in één of meerdere keren besteden. Je kan je cadeaubon of giftvoucher gebruiken zolang er een bedrag beschikbaar is.
-
Kan ik een deel van mijn bestelling betalen met het tegoed op mijn cadeaubon?
Is je bestelling duurder dan de hoogte van je tegoed, dan kun je gemakkelijk met een van de andere betaalwijzen het overgebleven bedrag van je bestelling betalen.
-
Ik heb 2 cadeaubonnen en wil die combineren voor mijn online bestelling. Wat nu?
Voor online bestellingen laat ons systeem maar één veld toe om jouw persoonlijke code in te voeren. Heb je 2 of meer cadeaubonnen? Stuur ons een mailtje via [email protected] met jouw codes en dan maken wij er voor jou 1 code van. Happy shopping!
-
Hoeveel loyaltykorting krijg ik?
Wij bieden je een unieke 5% loyaltykorting aan!
-
Wat houdt de loyaltykorting in?
Dit betekent dat je 5% van de huidige aankoopsom in mindering krijgt bij je volgende aankoop. De waarde van je openstaande korting wordt omgezet in punten die je kan inruilen. Je puntensaldo vind je terug rechts onderaan het scherm achter de gele button 'getrouwheidskorting'. De korting wordt automatisch verrekend!
Voorbeeld: koop je voor 1000 euro stoelen, dan krijg je 5000 punten (50 euro) om vrij te besteden in onze webshop voor een volgende aankoop! Bovendien kan je kiezen of je je openstaande puntensaldo in één keer volledig wil verzilveren of slechts gedeeltelijk. Uniek!
-
Hoelang is de loyaltykorting geldig?
De loyaltykorting is 1 jaar geldig!
-
Is de loyaltykorting op alles geldig?
neen, dit is niet overal geldig! Bij de volgende zaken kan je de korting niet gebruiken:
- cadeaubonnen
- artikelen in promo
- als je een artikel retourneert, verlies je de 5% getrouwheidskorting
-
Wat zijn de leveringskosten in België?
Boven de €40 verzenden wij gratis binnen België tot aan de deur.
Wij leveren jouw bestelling gratis tot aan de deur. Heb je graag installatie van je sofa, tafel of stoelen? Dan rekenen wij een kost van €60 aan zodat onze collega's de tijd kunnen nemen om je item uit te pakken en deskundig te installeren. Het afval nemen we uiteraard ook terug mee. Geen zorgen voor jou, dus!
OPGELET: Showroommodellen en artikelen aangekocht met korting vallen niet binnen deze gratis levering en vragen we steeds op te halen in onze showroom te Drongen. Indien je het aangekochte showroommodel toch graag geleverd wenst te krijgen, is hier een kost van €60 aan verbonden voor de levering en installatie.
Onder de €40 binnen België is de leveringskost: €4,95.
We verzenden het volledige aanbod in België met Bpost of DPD.
-
Wat zijn de leveringskosten in andere landen dan België?
Alles wat met de post kan meegegeven worden, kunnen we buiten België leveren. Dat geldt dus voor (kleine) accessoires en kleine meubelstukken. Twijfel je? Stuur ons een mailtje via [email protected].
De kosten voor de levering van jouw bestelling zijn afhankelijk van het land waar wij je pakket naartoe sturen.
Let erop dat we grotere meubelen persoonlijk verzenden. Dus woon je in het buitenland (lees: ver van de grens met België of onrealistisch ver van ons magazijn in Drongen-Gent)? En wil je een groot meubelstuk bestellen? Dan neem je best persoonlijk contact op met onze klantendienst via [email protected]. We bekijken graag samen de mogelijkheden.
Hierbij een overzicht van de leveringskosten:
- Nederland-Luxemburg: €5,95 bij bestelling onder de €75
- Duitsland-Frankrijk, onder de €175 betaal je: €7,95
- Verenigd Koninkrijk, onder de €195 betaal je: €12,95
-
Hoe worden de bestellingen verzonden?
Alle bestellingen worden indien voorradig zo snel mogelijk verzonden vanuit België (Drongen).
Voor de levering van uw order doen wij een beroep op de koerierbedrijven Bpost of DPD voor de kleinere pakjes.Wij verzenden GEEN meubels, ENKEL accessoires naar Frankrijk, Duitsland en UK.
Dus woon je in het buitenland en wens je een groot meubelstuk te bestellen? Dan neem je best persoonlijk contact op met onze klantendienst via [email protected]. We bekijken graag samen de mogelijkheden.
Bij de afhandeling van je order, kan je voor de producten die we met Bpost verzenden de volgende leveringsmogelijkheden kiezen: thuis of op kantoor, een postpunt of ook de pakjesautomaat van Bpost, zo moet je niet meer thuisblijven (super handig dus) !
Producten die op de website zijn aangeduid met de tekst “op voorraad” zijn meteen uit voorraad leverbaar. Mocht dit om één of andere reden niet zo zijn, zullen wij u onmiddellijk hiervan op de hoogte brengen.
Na ontvangst van uw bestelling én betaling wordt uw order zo snel mogelijk klaargemaakt voor verzending.
-
Worden de bestellingen verzonden in zijn geheel of per product apart?
Bestellingen worden pas verstuurd van zodra alle producten uit het order voorradig zijn of geleverd worden bij ons. We verdelen de bestelling dus niet in verschillende verzendingen.
Indien gewenst kunnen de producten die voorradig zijn wel al afgehaald worden in onze winkel te Drongen (Gent), in afwachting van de overige bestelde producten. Hiervoor mag je steeds contact opnemen met onze klantendienst via [email protected].
-
Hoe weet ik wanneer mijn bestelling is verzonden?
Van zodra uw bestelling onderweg is, wordt u hiervan per e-mail verwittigd en kunt u uw pakket volgen met de Track & Trace code.
-
Oei, er is iets misgelopen met de verzending! Wat nu?
We zijn niet verantwoordelijk voor misgelopen zendingen indien een foutief adres door de klant werd opgegeven. Wanneer een order niet kan worden afgeleverd en teruggezonden wordt naar ons adres, zal het bedrag van het artikel teruggestort worden min de transportkost ofwel wordt het artikel opnieuw verstuurd en wordt de nieuwe zending ook aangerekend. Check daarom steeds heel goed het opgegeven leveradres bij het bestellen.
-
Wanneer wordt mijn bestelling verstuurd?
De bestellingen worden tussen maandag en vrijdag verstuurd, wettelijke feestdagen uitgesloten. Livingdesign is niet verantwoordelijk voor onvoorspelbare vertragingen van de transportfirma. De producten worden geleverd volgens de aanwijzingen bij ieder product. De goederen worden pas verzonden/geleverd, na volledige betaling door de klant, minimum 1 dag op voorhand.
-
Hoe veilig is online betalen?
Zeer veilig! Voor veilige online betalingen werkt livingdesign.be samen met het gekende bedrijf Mollie. Als internationaal bedrijf op gebied van online betalen bij e-commerce garandeert Mollie u een 100% veilige afhandeling.
Of u nu bancontact, visa of een andere methode kiest, de transactie gebeurt steeds via een met verschillende firewalls beveiligde site rechtstreeks tussen Mollie en de koper. Noch livingdesign.be noch derden krijgen uw kaartnummer of andere informatie te zien. Mollie verifiëert o.a. de geldigheid van uw kaart, kaartnummer en toegangsrechten van uw kredietkaart en geeft bericht aan livingdesign.be wanneer alles in orde is en de betaling zal uitgevoerd worden.
Zo wordt uw bestelling onmiddellijk bevestigd en kan overgegaan worden tot verzending van de bestelling.
-
Wat zijn de betalingsmogelijkheden?
U kan probleemloos betalen met:
- Bancontact/Mister Cash
- Visa
- Mastercard
- American Express
- KBC Online
- ING
- IDeal (Nederland)
- Paypal
-
Kan ik via overschrijving betalen?
Indien u met een manuele overschrijving wenst te betalen, kan dit ook, maar dit vertraagt het proces van orderbevestiging en dus van verzending.
-
Hoe kan ik een klacht of betwisting indienen?
Klachten of betwistingen dienen binnen de 5 werkdagen na levering gemeld te worden per email. In geval de klacht gegrond wordt bevonden, is onze aansprakelijkheid beperkt tot de omruiling van de goederen. Elke aansprakelijkheid van de verkoper beperkt zich tot het daadwerkelijk betaalde bedrag van de bestelling.
-
Kan ik een item retourneren?
Als particuliere consument beschik je over een termijn van 14 dagen retourrecht. Mochten onze producten niet voldoen aan jouw wensen, dan kan je dit melden en terugzenden op voorwaarde dat de verpakking intact is gebleven en indien het geen product is dat speciaal voor jou werd besteld. Daarnaast kunnen producten die afgeprijsd zijn door Solden of een ACTIE ook niet geretourneerd worden. Een geopende verpakking kan je m.a.w. niet meer toelaten af te zien van de aankoop.
Dit verzaakrecht geldt niet voor zakelijke klanten.
Dit verzaakrecht geldt niet voor producten op bestelling speciaal voor de klant en/of met levertijd van 1 of meer weken.
-
Hoe kan ik een item retourneren?
Mail ons (via [email protected]) dat u een artikel wilt retourneren met de reden.
Je ontvangt via e-mail instructies en een retourbon voor het retourneren van het artikel.
Stuur het artikel terug naar het retouradres. De retourkosten worden door jou gedragen en worden afgetrokken van het tegoed.
Na ontvangst en goedkeuring, stuurt livingdesign.be jou een ontvangstbevestiging via e-mail. Je ontvangt vervolgens een
tegoed dat als volgt wordt berekend: het bedrag - (aftrek van de verzendingskosten 3.95€/doos).
-
Kan ik een product ruilen of omwisselen?
Om te ruilen moet je erop toezien dat de verpakking intact is gebleven en dat het geen product is dat speciaal voor jou werd besteld. Een geopende verpakking kan m.a.w. niet meer toelaten af te zien van de aankoop.
- Mail ons ([email protected]) dat je een artikel wilt retourneren met de reden.
- Je ontvangt via e-mail instructies en een retourbon voor het retourneren van het artikel.
- Stuur het artikel terug naar het retouradres. De retourkosten worden door jou gedragen en worden afgetrokken van het tegoed.
- Na ontvangst en goedkeuring, kunnen we omruilen en het nieuwe product verzenden, de verzendkost delen we door ons 2; en we vragen om 1 keer transport te betalen: minimum 3.95€/doos (voor een klein product); andere producten (verzending met DPD en PostNL Extra @Home worden apart verrekend afhankelijk van type product).
- Indien livingdesign.be jouw zending goedkeurt, wordt het nieuwe artikel, indien voorradig, zo spoedig mogelijk verzonden.
-
Ik heb een verkeerd artikel ontvangen. Wat nu?
Verkeerd artikel ontvangen? Verwittig onze klantendienst via [email protected] binnen de 2 dagen na ontvangst. We lossen het samen op.
-
Mijn artikel is beschadigd. Wat nu?
Heb je een beschadigd artikel ontvangen? Verwittig onze klantendienst via [email protected] binnen de 2 dagen na ontvangst. Formuleer de beschadiging duidelijk met bijhorende foto's. Indien later dan 2 dagen kunnen wij dit niet meer aanvaarden, aangezien de kans groot is dat de beschadiging door de klant afkomstig kan zijn.
Livingdesign.be behoudt zich het recht om retouren te weigeren en geen tegoed te schenken of het bedrag niet terug te betalen, wanneer het vermoeden bestaat dat de artikelen reeds gebruikt zijn of door schuld anders dan die van livingdesign.be of de leverancier van het artikel zijn beschadigd.
-
Wanneer is het jaarlijks verlof gepland?
Vanaf 14 t.e.m. 28 juli zijn de showroom en webshop eventjes gesloten. Bestel dus op tijd voor wij even genieten van een deugddoende vakantie!
Online orders na 11/07 zullen niet voor het verlof kunnen verzonden worden. Orders na 11/07 versturen we vanaf 29/07.
De showroom is terug open vanaf 29/07.
-
Is de webshop ook gesloten van 14 t.e.m. 28 juli?
Ja, vanaf 14 t.e.m. 28 juli zijn de showroom én webshop eventjes gesloten. Orders die je na 10/07 plaatst, worden vanaf 29/07 verzonden. Bedankt voor jullie begrip!
-
Ik heb een order geplaatst tussen 11/07 en 28/07. Wanneer wordt die verzonden?
Online bestellingen geplaatst na 11/07 zullen niet voor het verlof kunnen verzonden worden.
Heb je toch een order geplaatst na 11/07? Die versturen we vanaf 29/07.
-
Houden de geschatte levertermijnen rekening met het verlof?
Op elke artikelpagina kan je de geschatte levertermijn terugvinden wanneer een item niet op voorraad is. Hierbij werd er nog geen rekening gehouden met onze jaarlijkse sluiting.
De geschatte levertermijn zal beginnen lopen vanaf de bestelling verwerkt werd.